Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Caroline Kjellberg - 11 juni 2008 19:08

HEJSAN!

Nu är jag här igen!. Får väll skriva lite vad som har hänt nu under veckan. .


Söndag: Idag så har jag haft en super roligt dag! :). Jag, Markus ( min bror ) om min moster med familj har åkt till kusten/ havssten. Det var bara lite synd att det blåste så, men annars så var det roligt!, vi badade ju så klart!. Och som vanligt så doppade jag mig först *STOLT* haha. Sen kom Mark ( min mosters man ), och sen så " doppade " Alex sig ( min kusin ), eller doppa och doppa sig. . Han blev ner knuffad av ett annat litet barn!. Snacka om han var arg efter det!. Vi badade en stund sen så gick vi upp och spelade lite mini golf!, det var roligt. Men välldigt SVÅRA banor var det!. Följde med Megan upp till et ställe där man kunde hoppa. Hon tyckte att det var välldigt roligt!. Sen så fick jag uppgiften att dyka och hämta musslor, för dom skulle fiska krabbor!;). Megan fick en JÄTTE stor, men när hon skulle dra upp den så tappade hon den!, typiskt!!. Vi var där en liten stund till, sen så åkte vi hem. Tog ett kort på en strutts som var i en inhängnad ( stavning ? ). När vi kom hem så käkade jag och sen så cyklade jag till grushålan och badade igen!, när jag kom hem sen så var jag JÄTTE trött, så jag gick och la mig direkt!.


Måndag: KLockan 09.00 så var det sammling på restagård då!. Vi spelade vollyboll dom första timmarna, sen så skulle vi ha sammarbets övningar. Det var jätte roliga saker. Först så fick vi ögonbindel som vi skulle ta på oss. Och så skulle vi göra en tre - kant utan att titta, det gick så där. . Den blev lite sne här och där. Men vi hade kul i alla fall.Nästa övning var att vi skulle stå på en regel, det var en fyrkant. Så från varje kant så skulle man flytta över en persson till den kanten mitt emot, och man fick inte nudda backen!. Vi klrade det på andra ellertredje försöket ( kommer inte riktigt ihåg ). Sen så skulle vi ( 10 st ) stå på en låda som var 1 meter på alla fyra hållan. Och alla skulle få platts, vi stog där i 30 s. Sen den minsta lådan var bara 3 dm på alla fyra hållen. Men nu så tog vi bara 5 s. Och den sista så skulle alla stå på en matta och så skulle en person dra med sig alla. Så vi fick hoppa också fick en person dra!. Efter det så hade vi fri tid hela dagen typ. På kvällen hade vi grillning, föräldrarna var bjudna!;). Sen på kvällen så följde jag med Sofie ut för hon hade med sig sin hund och den var tvungen att rastas. Vi såg ca. 10 igelkottar! :O. När vi kom tillbaka så var klockan 23.30, vi satt och pratade till 23.50 sen så gick jag in till mitt tält där Therese satt och väntade på mig. Vi käkade lite sen så la vi oss. Jag vaknade mitt i natten och vi fick kasta oss ut för det hade regnat jätte mycket under natten så vårat tak på tältet hade börjat att sjunka ner väldigt långt. Så vi fick gå ut och putta bort allt vatten och sätta fasst linorna för dom hade rammlat av av allt vatten!.När vi kom in igen så sommnade vi nästan direkt.


Tisdag: Nu var det sista dagen och vi gick upp åt frukost och började att packa ner tälten. Sen så skulle vi fortsätta med övningar fasst nu var det en tävling!:). Den första saken som vi skulle göra var att hoppa på en lång slags sak, den som kom först in i mål vann, vårat lag kom in först!;). Nästa övning var att man skulle ha en boll på ryggen och man fick inte använda armarna eller armbågarna utan man fick bara gå. Det som var dåligt var att det blåste så att bollen flög av! :@. Jaja, vi vann endå!:). Nästa övning så skulle vi hoppa i en säck, vi förlorade:(. Sen hade vi 2 saker kvar och det var att man skulel skjuta pilar på en tavla, man fick skjuta 3 pilar per man. Vi förlorade:(. Och den sissta övningen var att det var en JÄTTE stor slangbälla som man skulle skjuta amerikanska fotbollar med. Och vi skulle träffa ett mål som var ca. 50 meter ifrån. När alla hade skjutit färdigt så var det lika emellan lagen så vi fick skjuta igen. Vårat la missade målet medans det andra träffade målet!:(. Men det spelar ju ingen roll för det var ju roligt i alla fall! xD. Sen så åkte vi hem vid ungefär klockan 15.00 Sommnade nästan direkt och sen efter 1 timme så bar det av till överby. Skulle handla avslutnings kläder, min bror skulle också följa med för han skulle också ha det. Sen hem och så la jag mig.


Onsdag: Idag så hae vi mest städning och en generalrepetition till avslutningen, både sången, dikter som vissa skulle läsa 8 jag ver 1 av som ). Och vilka som skulle pressentera alla låtar som vi skulle ha. Kom hem och Frida följde med mig hem;). Vi pratade, tittade på tv också badade vi. Sen så åkte hon hem för att hon hade läxa och jag skulle ju ner hit och skriva på blggen, också skulle jag färga håret!:). Jaja, det var mina dagar.


 Heejdåå :P

Kan inte lägga ut någar bilder nu för att mamma har med sig kameran, för min bror Dennis går ut nian nu så hon skulle ta lite kort!;). Så korten kommer i morgon.

Presentation

Omröstning

Vad gillar du mest ?
 Sommaren
 vinter
 hösten
 våren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards